Orgazmik Zorluklar

Hem erkek hem de kadın olan birçok birey orgazm elde etmede zorluklar yaşar ve nadiren veya hiç orgazm olmayan bazı bireyler vardır. Tüm bireylerin cinsel yaşamlarının tadını çıkarmak için orgazm ihtiyacı olmasa veya orgazm olmak istemese de, kendinizi eşinizle veya kendinizle orgazm elde etmek isteyebileceğiniz bir durumda bulabilirsiniz.

Vajinismus

Bazı kadınlar birlikte olma konusunda zorluklarla karşılaşır ve bunun olmasını istemesine rağmen hiçbir zaman birlikte olmayabilirler. Smear testlerinin yapılması çok zor veya imkansız olabilir ve tampon kullanımı zor olabilir. Diğer kadınlar penetran seks yapabilir ve tampon kullanabilirler, ancak travmatik doğum gibi bir olaydan sonra penetrasyon zorluğunun geliştiğini fark ederler. Bu hem hasta hem de eşleri için son derece üzücü olabilir.

Cinsel ilişki sırasında ağrı (disparuni)

Hem erkekler hem de kadınlar cinsel ilişki yoluyla ağrı yaşayabilir. Kadınlar tam olarak uyarılmadığında ve penetrasyon gerçekleştiğinde ağrı yaşayabilirler. Bazı cinsel pozisyonlar daha derin penetrasyon içerebilir ve ağrılı olabilir. Pelvik enfeksiyonlar, cerrahi ve doğum yaralanmaları gibi tıbbi durumlar da ağrıya neden olabilir.

Sünnet derisi sıkıysa (fimosis) erkekler cinsel ilişkide ağrı yaşayabilir. Bu sünnetsiz erkeklerde görülür ve enfeksiyonlara yol açabilir.

Erektil zorluklar

‘Erektil zorluklar’ erkeklerin ereksiyonu elde etmekte ve sürdürmekte zorluk çektiği anlamına gelir, bu da penetrasyonu zorlaştırır veya imkansız hale getirir. Bazı durumlarda asla ereksiyon sağlanmaz.

Bu, sıklıkla suçlanmayı hisseden ve stres döngüsü arttıkça acı çeken ve eşleri için çok üzücü olabilir.

Erektil zorlukların tıbbi bir nedeni yoksa, bilişsel davranışçı yaklaşımla birleştirilen seks terapisi hızlı iyileşmeyi sağlamada son derece etkili olabilir.

Erektil zorlukların ortaya çıkmasının tıbbi nedenleri varsa, seks terapisi, erkeğin zorlukları yönetmek için cinsel pratiğini uyarlamanın yolunu keşfetmesine yardımcı olmak için hala çok yardımcı olabilir. Genellikle ortaklar bu oturumlara katılabilir