Mesane ağrısı sendromu olarak da adlandırılan interstisyel sistit (IC), ağrılı idrar semptomlarına neden olan kronik veya uzun süreli bir durumdur . IC semptomları kişiden kişiye farklı olabilir. Örneğin, bazı insanlar pelvik bölgede hafif rahatsızlık, baskı veya hassasiyet hisseder. Diğer insanlar ile mesane veya mücadelesinde yoğun ağrı olabilir idrar aciliyeti , urinate ani ihtiyaç veya frekansa , daha sık urinate gerek.

Sağlık profesyonelleri, benzer semptomları olan diğer durumları ekarte ederek IC’yi teşhis eder.

Araştırmacılar IC’nin kesin nedenini bilmiyorlar. Bazı araştırmacılar, IC’nin vücudun çeşitli organlarında ve bölgelerinde iltihaplanmaya neden olan durumlardan kaynaklanabileceğine inanmaktadır .

Şiddetli IC semptomları yaşam kalitenizi etkileyebilir. Tuvaleti çok sık kullanmanız gerektiği için egzersiz yapamayacağınız ya da evinizden ayrılamayacağınız gibi hissedebilirsiniz ya da belki de ilişkiniz acı çekiyor çünkü seks acı verici.

Bir ağrı uzmanıyla birlikte bir ürolog veya ürojinekolog da dahil olmak üzere sağlık profesyonelleri ile çalışmak IC semptomlarınızı iyileştirmeye yardımcı olabilir.

IC, çocukluk çağında da dahil olmak üzere her yaşta ortaya çıkabilir, ancak yetişkin kadınlarda ve erkeklerde en yaygın olanıdır. Kadınların yaklaşık iki katı erkeklerden etkilenir. 1 Bununla birlikte, IC ile araştırmacıların düşündüğünden daha fazla erkek mücadele edebilir.

Bazı araştırmalar, kadınların cinsel tacize uğrama veya fiziksel olarak travma geçirme öyküsü varsa, kadınların IC geliştirme olasılığının daha yüksek olduğunu göstermektedir.

IC’li kişilerde başka hangi sağlık sorunları var?

IC’li birçok kadının irritabl bağırsak sendromu , fibromiyalji NIH dış bağlantısı ve kronik yorgunluk sendromu NIH dış bağlantısı gibi başka durumları olması daha olasıdır . 3 Alerjiler ve bazı otoimmün hastalıklar da IC ile ilişkilidir.

Kronik ağrı olan vulva, vulva , genellikle bir yanma veya ısırgan duygu ya da soyulma neden olur, yaygın IC ile ilişkilidir. Vulvodini, IC ile örtüşen semptomlara sahiptir.

IC’nin komplikasyonları nelerdir?

Aciliyet, sıklık ve ağrı gibi IC semptomları, fiziksel ve sosyal aktivitenizi azaltmanıza ve yaşam kalitenizi olumsuz yönde etkilemenize neden olabilir.

Pelvik ağrısı veya vulvodinisi olan kadınlar genellikle cinsel ilişki sırasında ilişkilerinize ve kendi imajınıza zarar verebilecek ağrıya sahiptir. Erkekler ayrıca rahatsız edici veya ağrılı cinsiyete neden olan pelvik ağrı yaşayabilir. Bazen seks semptom belirtileri olarak da adlandırılan mesane ağrısı ataklarını artırabilir.

Cinsel komplikasyonlar insanların daha fazla yakınlıktan kaçınmasına neden olabilir, bu da muhtemelen depresyon ve suçluluk duygusuna yol açabilir. Kronik ağrı ile uğraşan birçok insan gibi, IC’li kişilerin sık idrara çıkma ihtiyacı ve anksiyete ve depresyon NIH dış bağlantısı nedeniyle uyku kaybı NIH dış bağlantısı ile mücadele etme olasılığı daha yüksektir.

Pelvik muayeneler ve Pap testleri gibi tıbbi testler NIH dış bağlantısı, IC semptomları olan kadınlar, özellikle pelvik taban kas spazmı olanlar için genellikle ağrılıdır. Bu testlerden kaçının. Pelvik muayenelerini ve Pap testlerini nasıl daha rahat hale getirebileceğiniz ve ne sıklıkta sahip olmanız gerektiği konusunda bir sağlık uzmanıyla konuşun.