Böbrek taşları, genellikle kalsiyum veya ürik asitten oluşan sert tuz ve mineral koleksiyonlarıdır. Böbrek içinde oluşurlar ve idrar yolunun diğer kısımlarına seyahat edebilirler.

Taşların boyutu değişir. Bazıları bu cümlenin sonundaki nokta kadar küçüktür – bir inç kesiri. Diğerleri birkaç inç uzayabilir. Bazı böbrek taşları o kadar büyüyebilir ki tüm böbreği alırlar.

Vücudunuzdaki bazı minerallerin çoğu idrarınızda biriktiğinde bir böbrek taşı oluşur. İyi hidratlanmadığınızda, idrarınız daha yüksek seviyelerde belirli minerallerle daha konsantre hale gelir. Mineral seviyeleri daha yüksek olduğunda, bir böbrek taşı oluşur.

Böbrekte kalan daha küçük böbrek taşları genellikle herhangi bir belirtiye neden olmaz. Taş üreterinize – idrarın böbreğinizden mesanenize ulaşmak için geçtiği tüp – hareket edene kadar hiçbir şeyin yanlış olduğunu fark etmeyebilirsiniz .Böbrek taşları tipik olarak çok ağrılıdır. Çoğu taş tedavi edilmeden kendi kendine geçer. Bununla birlikte, geçmeyen taşları kırmak veya çıkarmak için bir prosedüre ihtiyacınız olabilir .

Böbrek taşı olabileceğiniz sekiz belirti ve semptom .

1. Sırt, karın veya yanda ağrı

Böbrek taşı ağrısı – renal kolik olarak da bilinir – akla gelebilecek en şiddetli ağrı türlerinden biridir (2 Güvenilir Kaynak). Böbrek taşı yaşayan bazı insanlar ağrıyı doğumla veya bıçakla bıçaklanarak karşılaştırır.

Acı, her yıl acil servise 1 milyondan fazla ziyareti hesaba katacak kadar yoğun (3 Güvenilir Kaynak).

Genellikle ağrı, bir taş dar üretere hareket ettiğinde başlar. Bu , böbrekte basınç birikmesine neden olan bir tıkanıklığa neden olur .

Basınç, beyne ağrı sinyalleri ileten sinir liflerini aktive eder.
Böbrek taşı ağrısı sıklıkla aniden başlar. Taş hareket ettikçe, ağrı yeri ve yoğunluğunu değiştirir.

Acı genellikle gelir ve taşlara doğru itmeye çalışırken üreterler tarafından daha da kötüleşen dalgalara girer. Her dalga birkaç dakika sürebilir, yok olabilir ve sonra tekrar geri gelebilir.

Ağrıyı yan ve sırt boyunca, kaburgalarınızın altında hissedeceksiniz. Taş idrar yolunuzdan aşağı doğru ilerledikçe karnınıza ve kasık bölgesine yayılabilir.